لپ تاپ 15 اینچی ایسر مدل Aspire A315-55G-52TF
0
( از 0 امتیاز )
اشتراک گزاری
ناموجود

لپ تاپ 15 اینچی ایسر مدل Aspire A315-55G-52TF

تولید کننده :

شرکت ایسر همواره در زمینه تولید انواع لپ‌تاپ‌های مختلف برای انواع سلیقه‌ها و کاربری‌ها پیشگام بوده و توانسته محصولاتی تولید کند که پاسخگوی نیاز همه کاربران باشد. ایسر A315-55G یکی از لپ‌تاپ‌های این شرکت است که علاوه‌بر زیبایی ظاهری، دارای کیفیت قابل‌قبولی نیز هست.
جزئیات لپ‌تاپ 15 اینچی ایسر مدل Aspire A315-55G-52TF
 
ایسر A315-55G
پردازنده مرکزی i5 اینتل با مدل 10210U با شش مگابایت کش پردازش محاسبات را برعهده دارد. هشت گیگابایت حافظه رم و 1 ترابایت حافظه داخلی از نوع‌ هارددیسک و 256 گیگابایت حافظه SSD از نوع اسلات M.2 NVMe برای ذخیره و نقل‌و‌انتقال اطلاعات استفاده می‌شود که برای یک لپ‌تاپ در رده کاربری عمومی و مالتی‌مدیا مناسب به‌نظر می‌رسد. پردازش‌های گرافیکی این لپ‌تاپ توسط پردازنده شرکت انویدیا مدل Geforce MX230 انجام می‌شود که برای کارهای گرافیکی و بازی می‌توان روی آن حساب کنید. ازسوی دیگر برای مرورگری وب، تماشای فیلم و کارهای روزمره کاملا مناسب است.
صفحه‌نمایش آن 15.6 اینچی با دقت‌ FULLHD است و این دستگاه از لپ‌تاپ‌های نسبتا باریک ایسر است؛ همین مسئله حذف درایو نوری را توجیه می‌کند. پورت‌ها هم کامل نیستند؛ اما وجود پورت‌ HDMI، پورت‌ USB 3.0‌ و USB 2.0 می‌تواند نیاز شما را برطرف کند؛ ولی برای استفاده از پورت‌های بیشتر می‌توانید از یک هاب استفاده کنید. صفحه‌نمایش آن 15.6 اینچ با کیفیت Full HD با رزولوشن 368×252×23 میلی‌متر است که برای بازی یا تماشای فیلم کاملا مناسب است.
درمجموع مشخصات سخت‌افزاری، این دستگاه را در رده کاربری عمومی قرار می‌دهد و باتری سه سلولی آن که از نوع لیتیوم‌پلیمر است و برای کارهای روزمره بسیار خوب به‌نظر می‌رسد و تا 6 ساعت شارژدهی دستگاه را تامین می‌کند.
 
تعبیه یکی از پردازنده‌های قوی
شرکت ایسر برای پردازنده مرکزی لپ‌تاپ 15 اینچی ایسر مدل Aspire A315-55G-52TF یکی از جدیدترین پردازنده‌های شرکت Intel یعنی Core i5 10210U را انتخاب کرده است. این پردازنده که مجهز به 4 هسته حقیقی و 8 هسته مجازی است که دارای فرکانس پردازنده پایه 1.6 گیگاهرتز بوده و برای همه امور روزمره، پردازش‌های سنگین، برنامه‌نویسی و امور گرافیکی نیمه‌سنگین مناسب است. این پردازنده که از نسل دهم شرکت اینتل است با حافظه کش 6 مگابایت و اورکلاک 4.2 گیگاهرتز از قوی‌ترین گزینه‌ها برای لپ‌تاپ‌ها به‌شمار می‌رود.
بنچ‌مارک این پردازنده در حالت کلی عدد بالای 9674 است که پردازنده‌های نسل دهم سری U شرکت اینتل به دلیل تغییرات گسترده در معماری آنها نسبت به نسل‌های گذشته قدرت‌های به‌مراتب قوی‌تری دارند؛ بنابراین با ثابت ماندن مصرف انرژی و با افزایش فرکانس دستگاه، گزینه‌های ایده‌آلی برای کارهای نیمه‌سنگین محسوب می‌شوند.
 
صفحه‌نمایش نه‌چندان حرفه‌ای
صفحه‌‌نمایش لپ‌تاپ 15 اینچی ایسر مدل Aspire A315-55G-52TF با دقت‌ FullHD و رزولوشن 1920×1080 است؛ همچنین یکی از نکات مثبت این لپ‌تاپ استفاده از صفحه‌نمایش مات است که هنگام کار در محیط‌هایی که دارای نور زیادی باشد، کاربر هیچ مشکلی با آن نخواهد داشت و به راحتی می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد.
زاویه دید صفحه‌نمایش همچنین باتوجه به TFT بودن آن کم است و با زاویه گرفتن نسبت به دستگاه، تصویر سیاه می‌شود و این نیز یکی دیگر از نقاط ضعف این لپ‌تاپ است. ازسوی دیگر دقت رنگ‌ها نیز چندان بالا نیست و از این نظر برای کارهای گرافیکی و طراحی مناسب به نظر نمی‌رسد.
 
مجموعه به‌نسبت تکمیل پورت‌ها
سایر امکانات آن ازجمله وجود پورت شبکه Ethernet، وب‌کم و بلوتوث هم کامل است. این دستگاه از نظر رابط‌های کاربری هم وضعیت خوبی دارد و دارای یک پورت USB 2.0، دو پورت USB 3.0‌، یک ورودی HDMI و پورت LAN است اماپورت USB Type-C ندارد. در لبه پشت این دستگاه هم دریچه‌های خروج هوا قرار داده شده است. همچنین از بلوتوث نسخه 4.1 و اتصال WIFI 802.11 ac پشتیبانی می‌کند.
ایسر A315-55G
این محصول دارای دو اسپیکر داخلی با فناوری Dolby Audio است که صدایی بسیار شفاف و با کیفیت را ارائه می‌کند. از دیگر امکانات این لپ‌تاپ می‌توان به وب‌کم HD آن اشاره کرد؛ اما خروجی صدا در زیر لپ‌تاپ جای داده شده و ممکن است مانع پخش صدا شود. درمجموع اگر قصد تماشای فیلم یا گوش‌دادن به موسیقی با صدای پرقدرت را دارید، استفاده از یک هدفون یا اسپیکر جداگانه توصیه می‌شود.
ایسر A315-55G
طراحی ارزان اما باکیفیت
اگرچه این محصول همانند بسیاری از مدل‌های لپ‌تاپ ارزان‌قیمت از بدنه کاملا پلاستیکی ساخته شده اما این شرکت سعی کرده از مواد باکیفیتی استفاده کند تا مقاومت و استحکام آن را تضمین کرده باشد و بدنه پلاستیکی مقاومت بسیار خوبی در برابر فشار، خم شدن و پیچش دارد. تنها رنگی که شرکت ایسر برای آن درنظر گرفته، رنگ مشکی است که به همراه مواد باکیفیت روی بدنه جلوه بسیار خوبی را به آن بخشیده است؛ به‌طوری‌که همانند لپ‌تاپ‌های فلزی به‌نظر می‌رسد. قسمت‌های داخلی براق هستند که به زیبایی لپ‌تاپ 15 اینچی ایسر مدل Aspire A315-55G-52TF اضافه کرده اما این بخش‌ها مستعد لک شدن هستند.
قاب پشت صفحه‌نمایش خطوط عمودی دارد که بی‌شباهت به روکش‌های فلزی نیست. طراحی این محصول تاحد زیادی شبیه به سری رده‌بالا و لوکس Nitro از لپ‌تاپ‌های مالتی‌مدیا و مخصوص بازی ایسر است. بخش‌های داخلی از پلاستیک براق طرح‌دار ساخته شده‌اند که چندان در برابر لکه و اثر انگشت مقاوم نیستند؛ اما به زیباترشدن لپ‌تاپ کمک کرده‌اند. قاب پشت صفحه‌نمایش، قاب زیرین و فضاهای داخلی شامل اطراف کیبورد، فضای قرارگیری مچ دست و قاب دور صفحه‌نمایش و همچنین کلیدهای کیبورد به رنگ مشکی هستند. بخش صفحه‌نمایش با یک لولای عریض به بدنه متصل شده که امکان ثابت نگه‌داشتن صفحه‌نمایش در زاویه‌های مختلف را دارد و می‌توان با یک دست درب لپ‌تاپ را باز و بسته کرد.
 
ایسر A315-55G
وزن آن 2.2 کیلوگرم بوده که درواقع برای یک محصول 15 اینچی یک بدنه استاندارد به حساب می‌آید و حمل آن به مدت طولانی هم راحت است. همچنین شرکت ایسر از لولایی استفاده کرده که بتوان نمایشگر را به خوبی تنظیم کرد، به‌علاوه اینکه باز و بسته کردن آن هم راحت‌تر باشد.
 
باتری مناسب برای کارهای روزمره
مشخصات سخت‌‌افزاری، این دستگاه را در رده کاربری عمومی قرار می‌دهد و باتری سه سلولی آن که از نوع لیتیوم- پلیمر است، برای کارهای روزمره بسیار خوب به نظر می‌رسد و 2 تا 4 ساعت شارژدهی دستگاه را تامین می‌کند.
 
اجرای کارهای پردازشی نیمه‎‌سنگین
پردازنده گرافیکی به کار رفته در این لپ‌تاپ Geforce MX230 GDDR5 بوده و 2 گیگابایت حافظه دارد که قدرت کافی برای نصب و اجرای بازی‌هایی که گرافیک نیمه‌سنگین دارند را فراهم آورده و ازسوی دیگر برای سایر کارهای گرافیکی مشکلی نخواهید داشت. از طرف دیگر، رم آن DDR4 بوده و 8 گیگابایت ظرفیت دارد؛ از این‌رو سیستم‌عامل بهتر اجرا شده و سرعت اجرای برنامه‌های آن عالی است.
درواقع کارت گرافیک به‌کار رفته در لپ‌تاپ مدل Aspire A315-55G-52TF از نسل یازدهم گرافیک‌های ساخت شرکت NVIDIA Geforce  بوده و همچنین حافظه گرافیکی آن 2 گیگابایت از نوع MX230 GDDR5 و 64 بیتی است. بنچ‌مارک این کارت گرافیک عدد قابل قبول 2027 است که کمی بیش از گرافیک نسل قبلی خود یعنی MX130 است. این کارت گرافیک برای کلیه امور گرافیکی دو بعدی، تا حدودی سه بعدی و بازی‌های نیمه‌سنگین کاملا مناسب است.
علاوه بر امکاناتی که گفته شد حافظه نیز در انتخاب یک لپ‌تاپ بسیار اهمیت دارد خصوصا زمانی که از آن برای کارهای حرفه‌ای استفاده می‌شود. در این مورد می‌توان گفت که این مدل از حافظه 1 ترابایتی برخوردار بوده به علاوه اینکه 256 گیگابایت حافظه SDD از نوع M.2 برای آن درنظر گرفته شده که سرعت اجرای برنامه‌ها را افزایش خواهد داد. استفاده از سخت‌افزار قدرتمند این امکان را به وجود آورده که با وجود قدرت عالی مصرف انرژی بسیار پایینی داشته باشد.
 
سهولت در تایپ
این محصول همانند بسیاری از لپ‌تاپ‌های میان‌رده از کیبورد جزیره‌ای استفاده کرده است؛ اگرچه این کلیدها جدای هم قرار گرفته‌اند اما فواصل آن زیاد نبوده و کاربر به راحتی می‌تواند تایپ کند و حتی تایپ متن‌های طولانی بسیار راحت است. سری اسپایر 7 مدل A315 هم همانند بسیاری از مدل‌های ارزان‌قیمت، فاقد نور پس‌زمینه کیبورد است. تاچ‌پد در این لپ‌تاپ ساده بوده و کلید دیگری روی آن دیده نمی‌شود و بازخورد لمسی بسیار خوبی را ارائه می‌دهد. به جای راست کلیک و چپ کلیک می‌توانید به قسمت چپ و راست فشار وارد کنید.
 
فعالیت 2 تا 4 ساعته باتری
باتری به کار رفته در لپ‌تاپ 15 اینچی ایسر مدل Aspire A315-55G-52TF و از نوع لیتیومی 3 سلولی و ظرفیت 3220 میلی‌آمپرساعت است که برای کارهای روزمره 2 الی 4 ساعت شارژدهی دستگاه را تامین می‌کند. باتری دستگاه از نوع داخلی بوده و برای تعویض آن حتما باید قاب زیر دستگاه باز شود. ضمنا طراحی مدار برق دستگاه به گونه‌ای طراحی شده که در صورت شارژ کامل، باتری از مدار خارج می‌شود تا آسیبی به باتری وارد نشود (مدار قطع‌کن باتری).
 
جمع‌بندی
به‌طور کلی لپ‌تاپ 15 اینچی ایسر مدل Aspire A315-55G-52TF را می‌توان یکی از مناسب‌ترین لپ‌تاپ‌های میان‌رده سخت‌افزار با وزن مناسب دانست که می‌تواند پاسخگوی اکثر نیازهای طیف وسیعی از کاربران خانگی، مدیران، برنامه‌نویسان، مالتی‌مدیا و … است. همچنین ارزش خرید این محصول باتوجه به قیمت آن اقتصادی است و باتوجه به برند سازنده، سخت‌افزار قوی، وزن مناسب و در نظر گرفتن قیمت سایر رقبا ارزش این محصول بیش از پیش به چشم می‌آید.

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “لپ تاپ 15 اینچی ایسر مدل Aspire A315-55G-52TF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *